Friday, November 13, 2009

Interaktiva medier, vecka 2

Så var vecka två av Interaktiva medier avklarad. Denna vecka har gått väldigt snabbt. Roligast var det i början av veckan när vi fick arbeta med ljud och sätta samman flashanimationer som innehöll både rörelser och ljud. Mycket trevligt.

Senare delen av veckan ägnades åt programmering, och jag måste säga att denna del inte riktigt nådde fram till mig. Visst är det intressant med programmering och jag tycker det är kul att lära mig nya programmeringsspråk. Att få lära sig vad man kan göra, det finns så många möjligheter. Dessvärre så förstod jag (och gissningsvis större delen av klassen) inte särskilt mycket. Övningarna gick ut på att skriva av koder, men vilka delar av koden som gjorde vad förblev oförklarat, trots idoga frågor från olika håll.

Jag hade gärna lärt mig hur man programmerar bildspel så att man slipper göra det för hand. Ska se om jag kan lyckas lära mig detta nästa vecka genom att läsa mig till det eller fråga någon som kan.

Inför nästa vecka är det också dags att börja fundera på projektet och vad man vill göra. Jag har ännu inga direkta idéer, men det kanske kommer nu under helgen när man får smälta alla nya flash- och programmeringskunskaper.

Sammanfattat en ganska bra vecka. Ser fram emot nästa.

No comments: