Friday, November 20, 2009

Fredag. Igen.


Och så var en ny vecka till ända. Den här veckan har vi börjat med våra projekt. Jag gillar vår idé att göra animerade sagor för barn. Det känns kul. Det är dock lite motigt att komma igång med allt i början. Själv håller jag på och ritar biblioteket/bokhyllan dit man kommer efter man klivit in genom en dörr och vandrat genom en lång korridor till rummet där sagor blir verklighet.

Det går bra, men det tar ganska lång tid eftersom jag vill att det ska bli fint. Man kan se på bilden ovan hur långt jag har kommit i skrivande stund.

Något som jag funderar över är sagorna vi ska animera. Vi har sagt att vi ska animera en saga var, men jag har inte valt vilken saga jag ska animera. Dessutom så undrar jag om vi hinner animera så många sagor, det tar ju sådan tid. Man ska ju välja saga, spela in ljud, redigera ljuden, göra alla animationer och bakgrunder och så vidare. Plus alla animationer och ljud som måste fixas till bokhyllan och de andra sidorna. Men det löser sig kanske bara vi kommer igång.

Jag ska illustrera vidare lite innan jag tar helg och sedan hoppas jag att jag kommer tillbaka supertaggad på att göra projekt. Angående vilken saga jag ska välja så kanske det löser sig under helgen, annars får jag väl skriva en egen saga.

Något annat som var spännande denna vecka var workshopen i måndags och redovisningen i tisdags då man fick se alla grupper göra om linjära berättelser till icke linjära kreationer. Det var väldigt spännande hur man kan göra om upplevelsen för användarna genom att bara lägga till lite valmöjligheter.

Annars tycker jag det roligaste denna vecka har varit att komma på idéer på vad man kan animera i vårt projekt. Till exempel trollet Hubert som jag ska rita och dödskallen som jag har tänkt ska hosta om man klickar på honom.

Det jobbiga är att genomföra alla idéer sedan. Men som sagt, det kanske löser sig. Nu ska jag rita vidare.

No comments: