Friday, November 6, 2009

Interaktiva medier, vecka 1

Fredag. Första veckan av delkursen Interaktiva medier är till ända. Hur ska man sammanfatta? Tja, det har varit väldigt roligt. Jag har lärt mig en hel del. Hur man animerar lättare saker i Flash, hur man gör coola bildspel, vilka bildformat som är bra att använda i flashfilmer och så vidare.

Det är som en helt ny värld som öppnar sig och det är väldigt roligt. Man inser att man kan använda sina nya kunskaper till mycket praktiskt och får många idéer på projekt som man skulle vilja genomföra. Det är fascinerande att man kan sitta framför datorn och animera små figurer och helt glömma bort tiden. Då är man verkligen inne i något ...

Jag ser fram emot att fortsätta arbeta med mitt bildspel nästa vecka, samt att få lära mig integrera ljud i flashfilmer. Då öppnar sig verkligen nya möjligheter. Jag som tycker det är roligt med musik och ljud ser många spännande projekt visualieras framför mig. Jag känner mig entusiastisk och tycker att det ska bli kul när flashandet börjar igen på måndag.

No comments: